Pages

Wednesday, July 18, 2012

Nursery oh nursery..

Aku minta tolong sangat2 siapa yang baca entri ni dapat menberikan pendapat mahupun tips..

Alkisahnya, aku hantar anakanda berdua ke nursery sejak bulan April hari tu, bermakna sudah hampir 3 bulan anakanda aku kat nursery tu.

Mula2, memang Ir.Dina merengek tak nak pergi memandangkan selama ni dia banyak bersama aku atau dengan Nenek dia di kampung. Ir.Fan pada masa tu still tak tahu apa2, so mudah la sikit. Pemilik nursery cakap dalam masa 2 minggu insya Allah everything should be OK..

Dan memang benar, tak sampai 2 minggu Ir.Dina pula tak sabar nak ke 'sekolah' (aku ajar dia bahasakan nursery tu 'sekolah').

Tapi..



Sejak 2,3 hari ni aku perasan Ir.Dina tak nak pergi nursery. Bangun tidur je dia terus cakap tak nak pergi sekolah. Ir.Fan pula menangis2..siap dia mengelak lari lagi bila pengasuh nak ambil dia. Aku perasan kat nursery ade 2,3 orang pengasuh baru. Aku dan Mr Hubby tak nak berfikir negatif sangat tapi aku tak sanggup tanggung risiko.

Kadang2 tengah hari aku ade jugak intip nursery tu tapi pintu diorang sentiasa tertutup. Ye la..takkan nak biar pintu terbuka pulak kan? Kang tak pasal2 ade yang tak diingini masuk pulak.

Aku try bercakap dengan Ir.Dina. Try tanya dia tentang kawan2 dia..kot2 la ade kawan2 dia yang buli dia. Tapi Ir.Dina ni, even salah orang pun dia ngaku tu salah dia. Contohnya, if Ir.Fan yang tumpahkan air..dia akan ngaku dia yang buat. Dah banyak kali aku pesan kat dia jangan mengaku if bukan salah dia. Bukan ape, aku takut ada yang ambil kesempatan kat dia nanti.
Cikgu dia pun pernah bagitau aku, if ade kawan2 dia yang kena buli Ir.Dina pergi cakap kat cikgu but kalau herself dia buat diam je..aish!

Time mandikan anakanda berdua tu ade jugak aku teliti tubuh diorang kot2 ade lebam ke ape..tapi so far takde ape la pulak. Camane ni? Ke aku yang over?

Nak ambil bibik, lagi la aku tak percaya nak tinggalkan anakanda berdua je dengan bibik. Entah ape nanti bibik buat kat diorang. Budak tengah lasak..aku ni Mummy diorang pun kadang2 tercabar dengan kelasakan diorang ni pulak bibik..

Ya Allah..lindungilah anakanda berdua.

p.s: kadang2 perkara macam ni yang buat aku 'serik' nak tambah anak!

No comments:

Post a Comment