Pages

Monday, July 23, 2012

2nd Ramadhan : Gulai Ayam Kampung

Untuk hari ke2 Ramadhan ni agak terlambat update menu berbuka puasa. Anakanda puteri, Ir.Dina still demam. Since semalam demam, bukan main susah nak suapkan ubat. Macam2 trick dah aku guna termasuk letakkan ubat dalam susu dia but tak jalan...dia dah semakin bijak dengan percaturan mummy dia :)
If dia masih demam esok pagi, kami bawak dia pergi hospital terus!


Back to mission aku Ramadhan ni, 1 hari 1 resepi.
Ayam kampung yang Uncle Mr Hubby still ada lagi. Teringin nak makan ayam masak kicap but since Mr Hubby nak gulai je ayam tu, so aku ikutkan je..

Untuk pengetahuan, Kelantanese memang panggil Kari Ayam tu as Gulai Ayam. So, ni kira Kari Ayam Kampung jugak la. Lama woo nak masak kasi empuk ayam kampung ni..dekat 2 jam setengah baru empuk. Tu pun aku masukkan kurma sebijik nak cepatkan proses 'pengempukkannya'. hehe!

Aku cilok resepi dari blog resepi Kelantan ni..sila2 la jenguk blog dia ye. Ade macam2 resepi Kelantan yang lain..

Nak tepek gambar tak sempat pulak nak snap semalam. I'm soriii.... :P

2 comments:

  1. Masak ayam kampong? tak pernah akak buat....
    Selamat berpuasa fariha.

    ReplyDelete
  2. Sedap..try la.hehe!
    Selamat berpuasa untuk akak jugak..

    ReplyDelete