Pages

Monday, April 23, 2012

Tukar header

Assalamualaikum and salam sejahtera.

Kalau korang perasan aku dah tukar header kat atas tu. Asalnye aku nak letak yang ni je..

raya 2011

Tapi cam berat je nak loading blog ni kalau pakai header tu..so aku cuba ringankan sikit. Masalahnya aku ni bukan pandai sangat nak edit2 gambar ni. Maka, terjadi la header seperti yang di atas. Maaf ye kawan-kawan..lain kali aku upah je sape2 yang pro tolong buatkan header untuk blog ni..

Sekarang ni aku dalam projek nak siapkan satu lagi blog untuk share info pasal Prudential BSN Takaful. Aku tahu..ramai yang kat luar sana nak tau pasal Prudential BSN Takaful ni tapi takut nak jumpa ejen. Bukan ape, takut nanti kena paksa sign up. So, aku dedicated blog yang tengah aku siapkan ni untuk mereka yang dah ada kesedaran tentang insurans ni. Boleh la korang survey dulu tengok mana yang suits keperluan dan budget korang..

Okes..kena kemas rumah dulu baru siapkan blog tu..

Dah siap nanti aku tepek link blog tu kat sini.


2 comments:

  1. tlom ajar saya cara nak tukar header kat blog bley x...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ni bkn terer sgt but sekadar berkongi ilmu.
      1. prepare header yang nak guna tu. Mcm sy, sy just paste gambar kat Paint pastu crop sikit2, tambah ayat sendiri sampai jadi cam kat atas. Saya prefer yg simple je.
      2. kat blog, kat Dashboard klik kat Layout.
      3. Kat kotak2 tu ade yang tulis 'header', klik kat Edit
      4. Nanti akan kuar window lain, kat Blog Title boleh tulis nama blog kita (boleh ditukar pada bila2 masa). klik dekat image then upload image yg kita nak sama ada dalam komputer atau dari website. Placement tu pulak fariha lagi suka 'Instead of title and description' since fariha tak letak pon description..
      5. Save..and tadaaa..dah siap.

      *mula2, try la guna mana2 image pun dulu. nanti2 boleh tukar image yg suka. if nak image yg dh siap org edit, bleh search je kat google-->header for blogspot. byk header free and comel2.

      *if nak tengok tips2 lain boleh tengok kat blog ni
      http://tutorialuntukblog.blogspot.com/

      harap dapat membantu..

      Delete