Pages

Friday, April 27, 2012

Baru nak tidur.

Ir.Fan baru je melelapkan mata. aiseh...ape nak buat ni? Next week aku dah masuk keje.
Dah macam2 cara aku buat. Bila Ir.Fan tidur around 10.30pm tu aku terus letak Ir.Fan atas katil, suhu bilik pun aku make sure nyaman je tak le sejuk menggigil. Before this aku tak on pun air-cond sebab dua2 anakanda selsema, but semalam aku on kan jugak since diorang pun dah kurang selsema.

Ape lagi aku tak buat..
Tak masuk buai je sebab aku takut aku terlelap and Ir.Fan ni pulak jenis yang tidur gaya ganas. Alang tidur atas katil pun aku risau dia jatuh ni pulak kalau tidur buai..lagi la..

Sebelum tidur, aku dah make sure aku lap2 badan dia and sapu lotion to make sure dia tak gatal2 masa tidur. Then, aku sapu minyak telon tak nak bagi perut kembung. Aku off lampu bilik, make sure Ir.Dina tak kacau adik dia tidur. Yang paling penting, aku akan 'arahkan' daddy dia tidur and peluk dia. Just nak bagi dia rasa secure.

Tapi..instead segala macam yang aku buat tu still dia akan bangun jugak pukul 12am++. Lepas tu tak payah cerita la. Aktif sangat duk main segala bagai. Kesian daddy kena berjaga. Hehe. Aku pulak time tu kena layan karenah Ir.Dina yang tengah pening2 ngantuk nak tidur. Ir.Dina ni kalau nak tidur kena aku peluk dia. Aku je yang dia nak. So, aku ambil kesempatan tidur dulu la. Around pukul 3am++ aku bangun take turn. Kesian la nak suruh daddy dia je berjaya the whole night kan..Makanya, layan la anakanda putera sampai Subuh.

Elok je after azan Subuh, tak payah pujuk2, tak payah dodoi, automatik Ir.Fan tu tidur. Tu nanti bawak pergi taska pun tak nak bukak mata.

Tolong la mommies, ibu2 yang hebat kat luar sana tu bagi idea macam mana nak make sure Ir.Fan tidur lena sampai pagi.

 budak ini sudah besar, sudah tak nak tidur malam..

p.s: maaf kalau ayat tunggang-langgang. entry ni ditulis dalam keadaan aku ngantuk :p




No comments:

Post a Comment