Pages

Wednesday, April 18, 2012

Cakap..cakap..

well, aku realize aku ade masalah baru dengan diri aku sendiri since..aku pon tak tau since bila!??

aku sangat susah nak buka mulut, start the conversation dengan somebody yang aku barely knows. tak tau kenapa? Like ade gold la kan in my mouth.

Even, kalau dengan jiran2 aku pun aku jarang nak tegur diorang dulu. nasib baik jiran aku memang peramah and baik orangnye..dia yang mula2 tegur aku. kalau tak, sampai bila2 aku main senyum2 je la dengan dia. kenapa ni Fariha..



Aku really admires orang yang jumpa orang lain pastu boleh tegur2, sembang2. nak jugak camtu. boleh tambah kawan2.

Masalahnye, even dengan kawan2 yang aku dah kenal but tak rapat sangat pon aku susah nak tegur even kat FB!
Bukan aku sombong ok..
tapi kadang2 aku ni suka sangat pre-judge orang, takut orang tu busy sangat nanti aku mengganggu la..orang tu tak ingat sape aku la..orang tu sombong la..macam2 negative ideas come bila aku nak PM kawan2.
tolong..tolong..

Pernah juga aku berazam, aku nak tegur je orang2 kat area umah aku. jiran2 aku jugak kan. but kalau terserempak dengan diorang dalam lift ke, swimming pool ke..same things happen..aku just smile je.hukhuk!

No comments:

Post a Comment