Pages

Wednesday, March 30, 2011

wanita gemuk vs. lelaki boroi!

tajuk hot giler kan? kan? kan?
hehe..sebab aku dah makin gemuk so seswai la tajuk ni ngan aku. cuma gemuk aku gemuk berkecuali..gemuk ade isi.hehe.xleh blame aku ek..everytime pregnant, masuk je 6 month and above berat aku sure up up and away. badan pon kembang semangkuk. time irdina lu naik almost 30kg (27kg to be exact). siap encik asben ajuk gaya aku jalan cam dinasour lagi. it's ok.. haha! nak tau sebab ape?


sebab aku manage to get my shape back walopn lemak tertinggal 2 kg.hehe.

ni gambar sebelum, semasa gemuk dan selepas gemuk.
2006 at Tasik Dayang Bunting.
time pregnant anak 1st. naik 27kg tu..

zoom dekat sikit..idung pon kembang!
last year. setelah berjaya kurangkan 25kg. hehe.
nape aku beria2 nk cite sal gemuk vs. boroi ni? nak promote produk ke?hehe..bukan la walaupn sebenarnye aku kurus sebab aku gunakan satu produk ni.

last week aku ade terbaca satu fakta yang bagi aku agak2 mengejutkan aku..

59% lelaki akan memutuskan hubungan atau sekurang2nya mencari alasan agar isteri memutuskan hubungan dengan mereka atau cari perempuan lain yang lebih kurus. hanya 41% je yang redha dengan keadaan fizikal isteri masing2. semoga encik asben aku dan encik asben korang semua termasuk dalam statistik 41% tu.amin..

92% lelaki akan boroi selepas sekurang2nya 2 tahun berkahwin. even though takde kajian saintifik yang membuktikan tapi hasil survey mendapati sebab utama lelaki boroi after kahwin adalah mereka bahagia.


so, aku confuse..lelaki boroi sebab mereka bahagia after kawen tp diorg tak nak lak bini2 diorang gemuk sama. kadang2, gemuk pon bukan sebab ape, sebab dah kawen sure la pregnant. nak jaga anak lagi, keje lagi, nak jaga makan pakai laki lagi, mana la ade masa nak jaga badan tambah2 lak kalu dapat suami yang kedekut t**k idung masin. nak bini cantik antar la amik pakej kat SlimWorld ke, Marie France Bodyline ke..tapi suami2 out there yang memang dah ade niat nak pasang lain sure la ade 1001 alasan.

kepada suami2 luar sana, kalu tanak bini gemuk sama2 la berusaha i.e: jaga pemakanan sama2 ke, hantar bni g slimming centre ke or paling2 kurang belikan Premium Beautiful.hehe! --> ni la rahsia aku turunkan 25kg




No comments:

Post a Comment