Pages

Sunday, April 11, 2010

how to manage EBM


mee rebus dan jus tembikai. nyum! nyum!

haha!
entri kali ni tiada kaitan langsung dengan mee rebus mahupun jus tembikai di atas. saja ku mau tunjuk.
mee rebus ini air tangan incik bud..sangat sedap!

;p



tengah ade mood nak snap picture. so, aku pun amik hasil pumping aku..
nak tengok?



hasil yang tak seberapa..



okes. dh siap pump aku pun pack EBM tuh.

make sure label betul2.


cinonet je aku pack..senang nak amik. nnt bs ku membazir kalu pack byk2


yer tuan2 dan puan2..
aku suka pack in 3oz or 3.5 oz je.

rasionalnyer, bs ku suka sangat tuang seme sekali dalam botol even after anak daraku dh minum susu. pastu membazir. kadang2, dia biar je EBM yang dh thaw terbiar(tak masukkan dalam fridge).
sakit ati gue tau!
ada sekali aku penah pack 1oz. so, let say anak daraku minum and nak tambah lagi, dia leh guna yang pack 1 oz tu.
kadang2, anak daraku bukan nak minum sangat, budak baru tumbuh gigi. nak geget puting botol susu je..

pastu aku masukkan dalam peti sejuk. letak kat rak paling atas. jangan letak kat pintu peti sejuk lak..

sila abaikan peti air ku yang bersepah-tak-ingat itu yer




EBM leh bertahan 24-48jam kalau letak kat bawah ni. after that, letakkan kat bahagian sejuk beku aka freezer ye pulak.

EBM leh bertahan 1 bulan dlm freezer peti ais 1 pintu, 3 bulan dlm freezer peti ais 2 pintu and 6 bulan dalam deep freezer aka peti-aiskrim-kat-kedai-tu.


ape motif aku kali ni?

sebenarnye pagi tadi baru aku sedar yang stok EBM ku totally ZERO=0!
rasa nak nanges pon ade. rilek2!
nanti tambah stock lagi yer..
lately, hasil pumping tak lumayan sangat..
mungkin sebab anak daraku dah start solid food.

disebabkan tiada stock dlm freezer, makanye tiada la gambar EBM berbaris dalamnya.

sekian..

pesan mama bear: usaha tangga kejayaan! kukorbankan niat nak beli freestyle untuk motivate diri sendiri supaya lebih berusaha guna Spectra3 aku itu..

No comments:

Post a Comment