Pages

Monday, January 7, 2013

Aku Muak..

Assalamualaikum..

Blog ni di update lagi setelah sekian lama bersawang.
Bukan sekadar blog, malah FB aku pun jarang2 aku post status..sekurang2nya kurang aktif sedikit dari rata2 umat manusia yang sehinggakan masuk toilet pun nak update kat FB.
Dan aku masih selesa berkongsi idea di blog. Lebih terperinci dan lebih jelas idea yang aku nak kongsikan. Bukan di FB aku tak nak share, tapi terlalu banyak disalah erti oleh segelintir rakan maya di FB. Tanpa soal aku terus dicop sebagai seorang yang berfikiran negatif. Tak mengapa la..mungkin ape yang aku tulis di FB terkena batang hidungnya lantas aku dipersalahkan.
Jujur, AKU MUAK dengan idealogi 'Aku je yang tahu', 'Aku je yang pakar bidang ni', 'Aku je yang bijak pandai dikalangan kita semua', 'Aku je yang betul' dan macam2 lagi 'Aku je...'
Seolah2 hanya dia je serba tahu..
Dan orang lain salah..semua tak betul!
Bagi aku, FB satu wadah untuk kita bertukar pendapat, saling menasihati, saling menegur..
Ya, aku akui..aku bukanlah seorang yang sempurna tapi sekurang2nya aku berkongsi ilmu yang sedikit ni. Atau sekurang2nya untuk aku terima teguran dari mereka yang arif.
Sahabat,
Terimalah hakikat yang kita ni tak sempurna. Terlalu banyak kekurangan. Janganlah bila ditegur kita beria2 menegakkan benang yang basah. Sekurang2nya, ucapkan terima kasih..jangan dibalas dengan caci maki hinaan hanya sebab pendapat kita dan rakan tu tak sekepala.

P.s: sori, aku tak layan sangat fanpage politik yang duk kutuk sana sini sama ada pembangkang atau kerajaan. Tapi perasan makin banyak pulak fanpage camtu muncul kat wall aku..alahai...

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

  1. jd manusia ni kena berfikir kan..tp kdg2 ada org yg telepas pandang bab berfikir tu..dia rasa dia ja yg hebat..

    ReplyDelete