Pages

Sunday, February 20, 2011

"Management Away Day"-Trip to Kota Kinabalu Part I

finally we manage to get some privacy.
well, ala2 management-away-day pun ada. at first, we plan to bring our dear daughter. but after a long discussion which took almost 3 weeks, we decide not to bring her. kire ala2 honeymoon la for us. yeay!

destination??


welcome to Kota Kinabalu.hehe..

niat asal nak stay at Kundasang since aku suke tempat sejuk2 ni and aku teringin sangat nak panjat Mt. Kinabalu tu. ni kes x sedar diri tengah pregnant.

atas dasar2 nak save tak cukup bajet + unplanned yang aku pn tak paham nape tetiba jadi unplanned sbb tiket kami dah beli 3 weeks before, kami stay je kat KK tu.

oleh sebab kami peg time weekdays, so hotel2 pun banyak yang 0. kami stay kat Hotel De Galleria. rate die sangat2 murah compare ngan ke'best' an hotel die.rm88/day without window. hotel ni kat tengah2 bandar so kalau ade window pon korang nampak bangunan lain je. if amik yang ade window rate die rm188/day. so kami amik je yg non-smoker room without window. dari airport ke sini amik je teksi (rm30 per trip) cakap nak g de galleria then teksi hantar straight depan pintu hotel.


lobby+cafe hotel

abang cafe tu request mitak snap pic die. nnt masuk fesbuk ye!

bilik kami sebelum disepahkan ;p

bilik air yang aku suke sal fully glass.umah sendiri nanti kami nak wat bilik air camni gak.

tv sama model ngan tv kami je cume yang ni versi mini.class!!

time nak check out

 depan hotel ni betul2 tapak night market so mlm2 esp weekend mmg meriah. nak beli kristal, mutiara or cenderahati borong je kat cni. opposite building ade maybank, senang nak cucuk duit.blakang hotel ade KFC sedap hingga menjilat jari. 2 blok dr hotel ade seafood centre, leh pilih ikan hidup2.nak peg jesselton point(jeti) pn in walking distance je.pendek kate, kalau aku peg KK mmg aku stay hotel ni la.hehe.

p.s: rate and all price stated adalah betul pada masa aku peg. in future, aku x jamin lagipun aku bukan owner hotel tu. so, aku tak bertanggungjawab if waktu korang peg rate dah naik/tak sama.
p.s.s: segala info ni adalah untuk rujukan semata2 sebab kami plan nak peg lagi bawak kedua2 orang anak kami.disebabkan aku ni manusia biasa yang sering terlupa, makanya aku post je kat blog.leh wat rujukan in future + share ngan korang yang ade plan nak g KK ;p

nantikan part II untuk lebih banyak info

2 comments:

  1. best2..teringat kenangan 3thn lepas berenang-renang ala ikan lumba2 di pulau manukan..nak g sabah lagik...

    ReplyDelete
  2. kan2..aku g gak manukan island tu tp x berenang ala2 ikan lumba2 dh..aku berenang ala2 dugong lemas.haha!
    jom2 g sabah bila anak dah besar.huhu

    ReplyDelete