Pages

Saturday, March 17, 2012

Penting ke insurans ni?

just nak share pendapat aku la kan since aku pon dah berkecimpung dalam dunia insurans ni.
dulu, aku ngan asben keje kat private company yang company benefit dia memang bagus, i would say better than Petr***s. tapi, bila asben aku dapat offer gaji tinggi kat company lain tapi benefit dia tak sehebat company lama, dia jadi serba salah. so, aku pun try la mencari solution untuk problem kami ni.
survey sana, survey sini, tanya pendapat otai2, better aku amik life insurance. sejak dari situ aku mula buka mata tentang kepentingan insurance ni.




kata otai2, sampai bila kita nak bergantung dengan coverage dari company. company tu company orang, bukan hak mutlak kita. akan sampai masa company tu akan ubah coverage demi kepentingan company tu. betul jugak ape yang otai2 cakap tu kan. macam case aku, mesti la nak gaji tinggi tapi at the same time tak nak hilang medical protection. analogi dia mudah, ko mitak tolong orang tapaukan nasi untuk ko. siap dah bagi nak lauk ape. tapi kalau orang tu gi kedai, tengok lauk ko pesan tu takde, mesti dia tapaukan sesuka hati dia je.janji ade. atau lebih teruk, dia tak tapau langsung. lain la kalau ko sendiri yang pegi kedai, ceduk sendiri lauk ape yang ko nak. konfem berselera makan kan..


kalau dah ade medical protection sendiri, ko tak yah risau dah nak jump company ape pn. in future, kalau ko bersara pon ko dah tak risau pasal coverage untuk medical ni. dijamin sampai ko tua walaupun dah bersara. lepas bersara yang banyak nak pakai duit untuk medical bills betul tak?
so, pandai2 la korang.semua bijak pandai and dah besar panjang.hehe

No comments:

Post a Comment